De praktijk is elke werkdag van 8.00 tot 17.00 uur geopend.
Bij Gezondheidscentrum Klapwijk is voldoende parkeergelegenheid en bus 174 stopt direct voor de deur.
De patiëntenomgeving
Via de patiëntenomgeving kunt 24/7 een afspraak maken op het spreekuur, een bericht sturen of vraag stellen (het zogenaamde e-consult), een herhaalrecept aanvragen en online uw dossier inzien.
De telefoon
Ons telefoonnummer is 010-5114252:
Optie 1 is voor spoed, indien u ons meteen nodig heeft en het niet kan wachten.
Optie 2 is voor het aanvragen van een herhaalrecept.
Optie 3 kiest u wanneer de assistente wilt spreken.
Optie 4 is bedoeld voor telefonisch overleg met collega’s.
Afspraak maken op het spreekuur
Het spreekuur is dagelijks van 8.00 tot 10.30 uur en van 13.30 tot 16.30 uur. U dient hiervoor een afspraak te maken. Dit kan op twee manieren:
- Online via het patiëntenportaal : dit kan tot maximaal 24 uur van tevoren. Hierbij kunt u gebruik maken van “moet ik naar de dokter”, een zogeheten triage-applicatie die u helpt bij het beoordelen hoe snel deze afspraak nodig is. Wij raden u aan hier gebruik van te maken, maar u kunt deze applicatie ook overslaan.
- Telefonisch via 010-5114252 optie 3: wanneer u voor 10.00 uur belt voor een afspraak kunt u meestal nog dezelfde dag terecht.
Voor elke afspraak wordt 10 minuten gereserveerd en elke afspraak is bedoeld voor 1 persoon. Wanneer u denkt meer tijd nodig te hebben, kunt u dit aangeven bij het maken van de afspraak.
Bij spoedeisende vragen of als de arts van uw voorkeur geen plek heeft dezelfde dag, zal de assistente vragen naar de reden waarom u een afspraak of visite wilt. Dit noemt men triage. De assistente is hierin geschoold.
Om een aantal redenen is dit belangrijk:
-
De assistente maakt een inschatting van de snelheid waarmee iemand met zijn/haar klacht geholpen moet worden, bijvoorbeeld een (spoed)afspraak, een (spoed)visite, een advies of recept. Zij kan dan bijvoorbeeld adviseren NIET te wachten tot uw eigen dokter er is, maar om al eerder door een andere arts beoordeeld te worden.
-
De juiste tijd wordt ingepland, bijvoorbeeld zo nodig een dubbel consult.
-
De juiste hulpverlener wordt ingeschakeld. In ons gezondheidscentrum zijn meerdere hulpverleners werkzaam en iedereen heeft zijn eigen taken.
-
Het is nadrukkelijk niet bedoeld om u bij de huisarts weg te houden, maar juist om veilige en juiste zorg te bevorderen.
E-consult
Verschillende problemen kunnen goed besproken worden via een e-consult. Een e-consult kan worden aangevraagd in het patiëntenportaal. Leest u vooraf goed de instructie.
Visites
In principe worden huisbezoeken dagelijks tussen 11.00 en 12.30 uur afgelegd. Wanneer u een huisbezoek aanvraagt voor 10.00 uur, wordt u dezelfde dag bezocht. In geval van spoed worden huisbezoeken meteen afgelegd.
Uitslag opvragen
Het opvragen van uitslagen van bloedonderzoek, röntgenfoto’s e.d. kan via het patiëntenportaal of telefonisch tussen 11.00 en 15.00 uur.
Herhaalrecepten
(Herhaal)recepten kunt u aanvragen via het patiëntenportaal of telefonisch via 0105114252 optie 2. U kunt dan uw recept inspreken.
Wanneer u telefonisch een herhaalrecept aanvraagt voor 11.00 uur, dan kunt u de medicijnen de volgende dag na 15.00 uur afhalen bij de apotheek. Recepten die nieuw zijn en bijvoorbeeld via het spreekuur of telefonisch worden voorgeschreven kunt u in de meeste gevallen meteen afhalen bij de apotheek in ons centrum.
Dokter Kremers en dokter Hofman zijn afwisselend 6 weken per jaar afwezig in verband met vakantie en nascholing. Zij nemen elkaar waar bij afwezigheid van de ander. Een van ons is altijd aanwezig. Soms zal een extra waarnemend arts aanwezig zijn ter ondersteuning.